دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان MP3 کتاب صوتی همنشین واژگان؛ شناخت نامه‌ی علامه علی اکبر دهخدا

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب صوتی همنشین واژگان؛ شناخت نامه‌ی علامه علی اکبر دهخدا

کتاب صوتی همنشین واژگان؛ شناخت نامه‌ی علامه علی اکبر دهخدا نوشته‌ی محمد سلگی، زندگی و آثار علی اکبر دهخدا را شرح می‌دهد.

این نوشتار، برگی از زندگی و تلاش‌های خستگی ناپذیر دهخدا را ورق زد. بزرگمردی که دنیا و لذت‌های آن را به کنج می‌نهد و خود در کنج خانه‌ای می‌نشیند تا همان جا، تمام دنیایش باشد؛ دنیایی پر از واژه و کلام و کتاب؛ جهانی به رنگ کاغذ و قلم و دفتر. آگاه شدن، نوشتن و آگاه کردن، بر همه‌ی زندگی دهخدا سایه می‌افکند و حاصل آن، آثاری است که در بهترین قفسه‌های کتابخانه‌ی زبان و ادب پارسی نفس می‌کشند. برای چنین کسی که لحظه لحظه‌ی زیستن او وقف ایران و فرهنگ ارجمندش شده، شناختنش و شناساندنش کم‌ترین وظیفه‌ی ماست. امیدوارم که هم نشین واژگان قدمی در این راه برداشته باشد.

در بخشی از کتاب صوتی هم نشین واژگان؛ شناخت نامه‌ی علامه علی اکبر دهخدا می‌شنویم:

متن پیام صوتی دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی خطاب به مجمع عمومی بنیاد حامیان دهخدا بنده بارها و بارها هم اندیشیده‌ام و هم گفته‌ام و شاید هم نوشته باشم که در قرن بیستم کسانی که مفهوم ایران را به لحاظ فرهنگی حفظ کرده‌اند و گسترش داده‌اند و مایه‌ی بقا و استمرار و جاودانگی آن شده‌اند افرادی هستند که ما در کنار بزرگان قدیممان امثال فردوسی و نظامی و سعدی و حافظ باید برایشان احترام قائل بشویم و به تناسب خدماتی که به فرهنگ ملی ما کردند، سپاسگزار آن‌ها باشیم تا جامعه بداند که ملت ایران قدرشناس و پاسداران فرهنگ ملی او هستند. فکر می‌کنم اگر معدل همه‌ی کوشش‌هایی که در این قرن در جهت پاسداری از فرهنگ ملی ما انجام شده گرفته بشود علی اکبر دهخدا بالاترین جایگاه را در این برآورد حتماً دارد.

کلمات کلیدی: زندگی نامه علی اکبر دهخدا، خلاصه ای از زندگی نامه علی اکبر دهخدا، دانلود رایگان کتاب صوتی، دانلود کتاب صوتی، کتاب گویا، دانلود کتاب صوتی رایگان mp3، دانلود رایگان کتاب صوتی، داستان کوتاه، علی اکبر دهخدا، زندگینامه علی اکبر دهخدا، زندگینامه علی اکبر دهخدا pdf، خلاصه زندگینامه علی اکبر دهخدا، زندگینامه علی اکبر دهخدا به زبان ساده، زندگینامه علامه علی اکبر دهخدا، درباره ی زندگینامه ی علی اکبر دهخدا، آثار علی اکبر دهخدا، زندگی و آثار علی اکبر دهخدا،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.